Videokurssit peruskoulun ja lukion koodausopetukseen
Kodareiden koodausopetusvideoiden avulla koulujen opetussuunnitelmaan kuuluvan koodauksen sekä ohjelmoinnillisen ajattelun opetus sujuu nyt kuin leikki! Eli ei kun video pyörimään ja yhdessä luokan kanssa kanssa sukeltamaan ohjelmoinnin maailmaan.
Videokurssien esittelymateriaali
Katso esittelymateriaalistamme ja -videoiltamme, miten videopakettimme toimivat ala-ja yläkoulun opetuksessa sekä kuinka animoidut Kodarit-opettajat Mikko ja Kuura opettavat ohjelmointia.
Videokurssit varhaiskasvatuksen, peruskoulujen ja lukion koodausopetukseen
Kuuden videon paketit sisältävät aina kunkin ikäryhmän opetussuunnitelmaan sisältyvän ohjelmoinnin oppimäärän. Koko paketin läpikäymiseen kannattaa varata vähintään 10 oppituntia ja ohjelmointitunnit järjestää aina tuplatunteina.
Yhden videopaketin hinta on 120€ + alv24% / 6kk käyttöoikeus / koodausta opettava opettaja. Yksi paketti sisältää aina joko alakoulun oppimäärään sisältyvän visuaalisen ohjelmoinnin oppimäärän tai yläkoulun Python-opetukseen sisältyvän oppimäärän.
Video-opetuspaketteja on tarjolla tällä hetkellä seuraavasti seuraaville ikäryhmille:
3.-5. -luokat, Visuaalinen ohjelmointi
Visuaalinen ohjelmointi helpoilla tämän ikätason mukaisilla harjoitteilla
- Mitä ohjelmointi on esittely
- code.org -harjoituksia (Sekventiaalinen ohjelmointi, silmukat, ehtolauseet, tapahtumat, argumentit)
- Helppo Scratch tarina
- 2D-peliohjelmoitiin valmistava koordinaatistoharjoitus
- Yksinkertainen Scratch selviytymispeli
6.-9. -luokat, Visuaalinen ohjelmointi
Visuaalinen ohjelmointi hieman haastavimmilla 6.luokan ja yläkoulun ikätason mukaisilla harjoituksilla. Tämä paketti on tarkoitettu yläkoulun oppilaille, joilla ei ole alakoulun oppimäärää vielä suoritettuna. Tämä taso kannattaa kannattaa käydä siis läpi valmistavana tasona ennen Python-ohjelmointia.
-
Mitä ohjelmointi on esittelycode.org -harjoituksia (Sekventiaalinen ohjelmointi, silmukat, ehtolauseet, tapahtumat, argumentit, funktiot)
- Helppo Scratch tarina
- 2D-peliohjelmointiin valmistava koordinaatistoharjoitus
-
Monipuolinen Scratch avaruusnaksut -peli
7-9 -luokat ja lukio, Python
7.-9. -luokkalaisten kanssa aloitamme kirjoitetun ohjelmointikielen harjoittelun Python-
- Mitä ohjelmointi on -esittely
- Visuaalisen ja kirjoitetun koodin ero
- Python-ohjelmointiharjoituksia:
- Datankäsittelyn alkeet Silet Teacher -oppimisympäristössä
- Ohjelmoinnin perusteet & perusrakenteet Python-kielellä
- Poro vai kissa Ascii-grafikkaharjoitus
- Laskukone
- Kauppalista
- Piirretään kuvioita -harjoituksia Python Turtle-ohjelmoinilla
Lisätietoja ja videopakettien esittelytapaamiset
Lisätietoa video-opetustuotteistamme:
Suvi Syrjäläinen
suvi.syrjalainen@kodarit.fi
+358408034625